تبلیغات
جدیدترین اخبار و مطالب جذاب - مطالب اردیبهشت 1395
 
جدیدترین اخبار و مطالب جذاب
                                                        
درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : میهن بلاگ 99
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 :: نویسنده : میهن بلاگ 99


دانلود آهنگ جدید

موزیک حکم تیر از رضا صادقی

♫♫♫

تو میخندی این جهان بدونِ تو شروع میشه

چه دردی داره روزانه م بدونِ تو تموم میشه

کنارت حسِ خوشبختی کنارت هر نفس رویاست

تو هرجا پاتو میذاری برام مثل عبادتگاست

پشیمونم یه وقتایی ، بدونت بچگی کردم

بگی میرم به جوونِ تو بمیرم بر نمیگردم

بر نمیگردم

صدایِ پاتو گم کردم ، چقد سخته نباشی باز

فردی که از تو میخونه نمیدونی چقد تنهاست

♫♫♫♫♫♫

صِدام کن چون تو میتونی که قلبم رو بلرزونی

که با چشـم ایِ آرومت به من عشقو بفهمونیــــ

هواتو میکنم هر شب تو این حالو نمیفهمی

تنها یکبار به من رو کن نگو که بر نمیگردی

پشیمونم یه وقتایی بدونت بچگی کردم

بگی میرم به جوون تو بمیرم بر نمیگردم

بر نمیگردم

صدایِ پاتو گم کردم چقد سخته نباشی باز

کسی که از تو میخونه نمیدونی چقد تنهاست



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




سه شنبه 28 اردیبهشت 1395 :: نویسنده : میهن بلاگ 99


انجام پایان نامه ارشدمدیریت

۱. مطلب علمی پژوهشی . چنین مطلب ای برخاسته از پژوهشی نوین است که مؤلف خود انجام داده است. طرح اندیشه ای نو، بازپرسی از مسئله ای قبلی با رویکردی مفرق یا نقد علمی پژوهشی که قبلاً صورت گرفته ولی بخش یا بخش هایی از آن جای تأمل دارد. در این نوع مقاله – خواه طرح مسئله ای نو باشد یا نگاهی مفرق به مسئله ای قبلی – رعایت قواعد اخلاقی حکم می نماید که دفاع از نوبودگی طرح یا نگرش در قیاس با آنچه قبلاً انجام شده با نهایت سعه صدر حفظ حرمت اندیشه یا نگرش قبلی یان صورت گیرد. هر گونه کوچک نمایی افراد دیگر بزرگ نمایی خویش رفتاری غیر اخلاقی تلقی می شود. اگر بپذیریم که طرح اندیشه نو یا بازنگری مسئله ای قبلی بدون آن “قبلی ه ها” ناشدنی است و هیچ حرکت علمی بدون تکیه بر تلاش های قبلی یان روی نمی دهد، رویکرد سپاس گونه به آثار قبلی از مضروری ه های اخلاقی کار نوین تحقیقی است.

۲. مقاله علمی ترویجی . متن ترویجی مطلب ای حتمـا ً علمی است که به دلایل مختلف از نظر ساختار و لحن با متن پژوهشی مفرق است. نخستین دلیل این است که مخاطب مقاله ترویجی همترازان نیستند، به مفهوم در مراتب پایین تر از نظر نوع تخصص علمی قرار دارند. به همین ، زبان و بیان خاصی اتخاذ می شود، ساختار برای ای را دنبال می نماید ، از به کار بردن محاسبات پیچیدۀ آماری که جهت آزمون فرضیه در مقاله تحقیقی صورت می گیرد پرهیز می شود. مراتب مخاطبان احتمالا دامنه وسیع ای را در بر گیرد: متخصصان رشته هایی به جز رشته اصلی موضوع مطلب : دانشجویان دانش پژوهانی که در موضوع مورد بحث تحصیل تتبع را آغازکرده اند ، ولی هنوز به پختگی لازم نرسیده اند؛ نهایتاً عامۀ باسواد طرفدار به مباحث علمی. پس ، ترویجی بودن مقاله نه تنها وجه علمی آن را مخدوش نمی نماید ، بلکه مهارت مصرف از زبان علمی ساده و سالمی را می طلبد که مهارتی ستودنی کمیاب است. تدوین مطلب ترویجی هنری است که از تعاطی فهم زبان دشوار علمی توانایی تبدیل آن به زبانی سالم درعین حال مخاطب پسند حاصل می شود.

وجه برجستۀ اخلاقی در این نوع مقاله ، مصرف از تمام تدابیر زبانی تصویر ی جهت انتقال هر چه مطلوب تر اندیشه به مخاطبان پیش بینی شده است، عدول از آن – که به اختلال در جریان رابطه علمی می انجامد – بی توجه ی به اصول اخلاقی در نگارش های علمی است.

۳. متن علمی مروری. این نوع مقاله به تحلیل کلان بررسی انتقادی نوشته هایی می پردازد که قبلاً انتشار شده است. مؤلف مطلب مروری از طریق مقوله بندی، یکپارچه سازی، و ارزشیابی آثار قبلی ، سیر پیشرفت پژوهش های جاری را در جهت روشن کردن مسئله ای معین دنبال می نماید . مقالۀ مروری در عین رعایت مراحل مختلف مقالات علمی پژوهشی، به پی گیری اندیشه های خرد یا کلان مندرج در آثار قبلی می پردازد و بیشتر در پی کشف چگونگی رشد یک اندیشه در طول و درعرصه های مختلف علمی است. مقاله مروری ً به وسیلۀ نویسنده ای تولید و ساخت می شود که با متون نوشته های رشتۀ کاملاً آشناست به مسئله مورد ارزیابی نیز اشراف دارد. در واقع مناسب ترین فرد برای نگارش چنین مقاله ای، کارشناس اهل تتبّع بررسی است که از نظر اطلاعات حوزۀ موضوعی نیز بوقت باشد. چنین فردی را اکثرا ً به عنوان کارشناس متون موضوعی(Subject Literature Specialist) می شناسند که با کارشناس موضوعی(Subject Specialist) مفرق است(حرّی ، ۱۳۸۸، ص ۱۸۲-۱۸۳).

یکی از نکات خیلی مهم اخلاقی در این نوع نگارش ، حفظ کلیۀ حلقه های انتقال اندیشه در طول وقت است. هر گونه حذف – به هر دلیل - در مسیر حرکت اندیشه ای ویِژگزینشه چیزی جز مسخ نقشه راه برای کشف و بازنمایی یک جریان علمی نیست. چنین حرکتی جفا به مولّدان علم، جفا به مخاطبان، جفا به ماهیت علم تلقی می شود.

۴. مقالۀ دایره المعارفی. دایره المعارف ها منطقاً ارائه دهنده اطلاعات پایه در زمینه های مختلف موضوعی هستند نه نویافته هایی که حاصل پژوهش اصیل باشد. به همین مقالۀدایره المعارفی مبتنی بر اسناد و مدارک منابعی است که پیشاپیش موجود بوده و مورد جست و جو و بازیابی قرار گرفته است. مستند بودن در مقالۀ دایره المعارفی حائز ارزش زیاد است. زیرا هر پارۀ اطلاعاتی که در مطلب دایره المعارفی درج می گردد توسط سند و مدرکی از پیش موجود پشتیبانی می شود.

محتوای مقالۀ دایره المعارفی علی القاعده می بایست فارغ از ارزشگذاری و جانبداری له یا علیه اندیشه ای ویِژگزینشه باشد بتواند عکس ی از اطلاعات موجود در زمینه را عرضه نماید ؛ و هرگاه گرایش به جهت جهت ای دارد، در واقع ، تجلّی این گرایش می باست از سرجمع اسناد مدارک حاصل آمده باشد نه از تمایلات ذهنی نویسنده.

منابع مقالۀ دایره المعارفی هم می بایست از جامعیت برخوردار باشد تا از سونگری مباحث مقاله پرهیز شود. منابع گردآمده بایستی حاوی نظرگاه های مفرق حتی متعارض باشد. از لحاظ کیفی هم اعتبار مؤلفان منابع، اصالت منابع، انصاف بی طرفی نویسندگان در برخورد با حقایق دارای ارزش است(حرّی، ۱۳۸۸، ص ۱۸۶-۱۸۸).

تفسیر نادرست از مطالب اخذ شده از منابع، ندیده گرفتن منابعی که حاوی اندیشه های مفرق با باورهای مؤلف مقاله است، بی دقتی در رعایت تمام جانبگی در منابع، نسبت دادن نادرست اندیشه ای به منبعی قبلی ، از عبارت مصادیق بی اخلاقی در نگارش مقالۀ دایره المعارفی است.

۵. مقالۀ همایش. متن ای که برای ارائه در همایش های علمی تدوین می شود از لحاظ ساختار محتوا مشابه متن مجله است، یعنی تمام اصول دربارۀ آن صادق است،بخصوص ً بر نوآورانه بودن آن تأکید می شود. امّا آنچه آن را از مطلب مجله مفرق می نماید دو وجهی بودن آن است. وجهی از آن روایتی است که قرار است در همایشنامـه (Proceedings) به چاپ برسد وجه دیگر آن روایتی است که بایستی در جمع ارائه شود. فرق این دو از لحاظ اندازه و نوع پردازش است. روایت چاپی احتمال دارد از اندازه بیشتری برخوردار باشد، چون مطالعۀ آن در فراغت توسط علاقه مندان صورت می گیرد. امّا در روایتی که برای ارائه آماده می شود، ناگزیر بایستی نکاتی را رعایت کرد که از ارزش بسزایی برخوردارند:

۱. سازگار کردن متن با مدت پیش بینی شده. کمتر همایشی است که جهت سخنرانان مدت معین محدودی را معین نکرده باشد. توجه به مدت پیش بینی شده امری اخلاقی است، زیرا حاکی از انضباط سخنران است و هم نشان دهندۀ حرمتی است که وی جهت سایر سخنرانان نیز حاضران در همایش قائل است. پس نبایستی تصوّر کرد که آنچه او قرار است عرضه نماید چنان از ارزش برخوردار است که بایستی ناگزیر همگان به آن تن دهند اوقاتاضافی را تحمّل کنند. این در واقع بی ارزش شمردن موضعبقیه سخنرانان است. علاوه بـر این ، “مفید مختصر” سخن گفتن خود هنری است که به مراتب والاتر از پرگویی و نادیده گرفتن حق دیگران است. این هنر با آزمایش و ممارست جهت سخنران حاصل می شود.

اکثرا ً پیش بینی می کنند که متنی که جهت ۱۰ دقیقه سخنرانی تولید و ساخت می شود بایستی متشکل از حدود ۱۰۰۰ کلمه (تقریباً چهار صفحه تایپ شدۀ بیست سطری ) باشد. هر گاه این رقم را ملاک قرار دهیم، می توان برآورد کرد که جهت ۲۰ دقیقه سخنرانی ۲۰۰۰ کلمه ، و جهت ۳۰ دقیقه سخنرانی ۳۰۰۰ کلمه کافی است. اگر قرار است در خلال سخنرانی از پاور پوینت یا اسلاید مصرف شود، زمان آن را می بایست جهت رعایت مدت پیش بینی در نظر گرفت.

به منظور رعایت زمان اختصاص یافته به سخنرانی، ً توصیه می کنند که سخنران ، متن را درست با همان وضعیتی که در نظر دارد – یعنی همراه با استفاده از فنون عکس ی – با ولوم بلند به صورت شمرده تست نماید ، تا با حذف آنچه ضروری به نظر نمی رسد، بتواند درچارچوب تعیین شده کار را عرضه نماید .

۲. مصرف از تدابیر تصویر ی. یکی از فنونی که امروزه در ارائه سخنرانی ها حائز ارزش است مصرف از پاورپوینت است. توجه به چگونگی استفادۀ درست از این وسائل نکته قابل توجه ی است که کمتر رعایت می شود. پاورپوینت به این ارزش دارد که مخاطبان حاضر در همایش بتوانند آنچه را نمی توان از طریق سخنرانی بیان کرد به صورت عکسهایی قابل رؤیت به حاضران منتقل شود که عمده ترین آنها جدول ها، نمودارها، وبقیه تصاویر است. در انتقال متن ، دست بالا بایستی به سرفصل های بحث جهت بازنمود تصویر ی بسنده کرد. نامناسب ترین نوع مصرف از پاورپوینت درج کامل متن به صورت تصویر ی است . این امر سبب می شود که توجه حاضران بیشتر معطوف به نوشته های نقش بسته بر پرده جلب شود، و حال آنکه سخنران بایستی بتواند با ارائه درست سخنرانی و استفاده از فراز فرودهای سخن، مخاطبان را به مورد بحث جلب نماید . رابطه شفاهی در سخنرانی ارزش است . پس ، از روخوانی متن تا حدّ ممکن بایستی پرهیز کرد.



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




شنبه 18 اردیبهشت 1395 :: نویسنده : میهن بلاگ 99
مقدمه :

وی اس تی

دانلود وی اس تی,وی اس تی,دانلود vst,فروش vst,خرید vst,خرید وی اس تی

از نیم قرن قدیم تا کنون "درامز" به عنوان یکی از مهم ترین سازها از اهمیت خاصی برخوردار است, بگونه ای که امروز , کمتر قطعه ای در موسیقی را می توان یافت که " درامز" در آن نقشی نداشته باشد .
ارزش درامز در ریتم, حفظ وزن و همموسیقی ی بین اجزای موزیک آنچنان است که بایستی آن را ستون فقرات قطعه نامید, که بدون آن موزیک خالی از هیجان, جذابیت تاثیرگذاری لازم است .
نام استاندارد و شناخته شده ی ساز در تمام جای جهان درافر یا درام ست است که در اصطلاح رایج فارسی به غلط جاز خوانده نوشته می شود . ضروری به توضیح است که جاز و به جمله صحیح جٍِز ( Jazz)نوعی موزیک فولکلوریک منتسب به سیاهان آمریکایی است که حدود سال های 1900 در منطقه ی می سی سی پی آمریکا پایه گذاری از آن جا به مناطق دیگر جهان بسط یافت, جز در ابتدا موسیقی رقص بود که حاوی ریتم های تند متناسب با رقص های سنتی سیاهان اجرا می شد که رفته رفته و با تکامل تدریجی بداهه نوازی عنصر مهم این موسیقی شد :
خصوصیات ی مهم آهنگ جز جمله است از :
• تکیه بر ریتم و بداهه نوازی به عنوان اصل و پایه ی موسیقی
• وجود میزان های لنگ ملودی غیر معین و موکّد .
از موزیک جز در طول چهار دهه رشد و شکوفایی سبک های مختلف متنوعی همچون : ( Be-Bop), (Free Jazz),(Cool Jazz), (Soul Jazz) منشعب شد.
معرفی به احتمال زیاد ت درام مکان قرار گرفتن آن ها نسبت به نوازنده :
یک درام ست آسان از پنج قطعه تشکیل شده است ). اما احتمالا تعداد " تام تام " ها یا سنج ها بیشتر بوده و یک درام باس اضافه تر باشد .

سازشناسی - درامز

مقدمه :
از نیم قرن قدیم تا کنون "درامز" به عنوان یکی از مهم ترین سازها از اهمیت خاصی برخوردار است, بگونه ای که امروز , کمتر قطعه ای در موزیک را می توان یافت که " درامز" در آن نقشی نداشته باشد .
ارزش درامز در ریتم, حفظ وزن و همموسیقی ی بین اجزای موسیقی آنچنان است که باید آن را ستون فقرات یک قطعه نامید, که بدون آن آهنگ خالی از هیجان, جذابیت تاثیرگذاری لازم است .
نام استاندارد شناخته شده ی ساز در تمام جای جهان درافر یا درام ست است که در اصطلاح رایج فارسی به غلط جاز خوانده نوشته می شود . لازم به شرح است که جاز و به جمله صحیح جٍِز ( Jazz)نوعی موزیک فولکلوریک منتسب به سیاهان آمریکایی است که حدود سال های 1900 در منطقه ی می سی سی پی آمریکا پایه گذاری از آن جا به مناطق دیگر جهان بسط یافت, جز در ابتدا موزیک رقص بود که حاوی ریتم های تند متناسب با رقص های سنتی سیاهان اجرا می شد که رفته رفته و با تکامل تدریجی بداهه نوازی عنصر اصلی این موسیقی شد :
خصوصیات ی مهم موسیقی جز جمله است از :
• تکیه بر ریتم بداهه نوازی به عنوان اصل و پایه ی موزیک
• وجود میزان های لنگ و ملودی غیر معین موکّد .
از موزیک جز در طول چهار دهه رشد و شکوفایی سبک های مختلف و متنوعی همچون : ( Be-Bop), (Free Jazz),(Cool Jazz), (Soul Jazz) منشعب شد.
معرفی به احتمال زیاد ت درام مکان قرار گرفتن آن ها نسبت به نوازنده :
یک درام ست آسان از پنج قطعه تشکیل شده است ). اما احتمال دارد تعداد " تام تام " ها یا سنج ها بیشتر بوده و یک درام باس اضافه تر باشد .

سنج راید (Ride Cymbal)
راید ُ بزرگ ترین سنج بوده که سمت راست قرار می گیرد .
نت های راید روی خط پنجم حاصل نوشته می شود که دم آن رو به بالاست .
درام اسنر (Snare drum)
یکی از با اهمیت ترین بخش های درام است. اسنر در آهنگ های پاپ برای تولید ضرب های مکمل استفاده می شود .
نت درام اسنر بین خط سوم و چهارم حامل نوشته می شود .
)زمان ی که پشت ساز می نشینیم و یا پاهایمان را روی پدال قرار می دهیم " اسنر" در بین دو پای ما قرار می گیرد ( .

درام باس (Bass drum)
کار درام باس تولید صدایی مانند" بوم" در حتمـا ت است .
نت درام باس بین خط اول و دوم خطوط کامل نوشته می شود .
پای راست روی پدال درام باس (کیک) قرار می گیرد . (تذکر : فاصله ی نوازنده با درام باس باید آنقدر باشد که فشار پا روی پدال به سمت پایین باشد نه به جلو . )

های - هت (Hat- Hi)
سنج های های- هت یکی دیگر از پارت های خیلی مهم "درامز " هستند . ( از آن ها می توان به جای " راید" استفاده کرد . )
های –هت را به صورت های مختلف می توان نواخت :
های- هت بسته. ( نت های های – هت بسته در بالای خط پنجم خطوط حامل است (
های- هت نیمه باز. ( نت های های-هت نیمه باز در بالای خط پنجم خطوط حامل است و در بالای آن یک دایره یک خط که دایره را به دو سری تقسیم می نماید است . )
های- هت بازبه ضربه ها آب و رنگ زیادتری می دهد.(نت های های- هت باز شبیه های- هت نیمه باز است با این تفاوت که خط دایره را ندارد که نشانه ی باز بودن است . )

های – هت با پا
می توان های – هت را بدون ضربه زدن به آنها – تنها با گذاشتن پای چپ روی پدال نواخت .
نت های های – هت وقت ی که با پا نواخته می شود , زیر خط اول خطوط حامل نوشته می شود که دم آن به طرف پایین است .
سنج کرش ( crash cymbal )
از کرش برای معین کردن تغییرات موسیقی در قطعه موزیک و معین کردن پارت های مختلف ترانه مصرف می شود. نت سنج کرش, بالای خطوط حامل و روی خط کمکی نوشته می شود .

تام – تام ها ( Tom-Toms )
اگر درام ست پنج قطعه باشد, تعداد « تام – تام ها» بایستی 3 عدد در اندازه های مفرق باشد.(شاید تعداد آنها بیشتر یا کمتر باشد (
(استفاده از تام – تام ها آب رنگ بیشتری به ریتم ها می بخشد . )
تام های متصل به روی درام باس قرار می گیرند .
نت تام کوچک بین خط چهارم و پنجم نت تام مبوسیله روی خط چهارم خطوط حامل نوشته می شود .
)تام کوچک می بایست سمت چپ تام بزرگ می بایست سمت راست قرار گیرد . )
(توجه : اگر تام ها زیاد زاویه دار باشند پوسته ی آنها حالت فرورفتگی پیدا خواهد کرد و چنانچه بسیار زیاد صاف باشند, ضربه ها را به حاشیه آنها خواهد برد .

تام فلور
بعد از درام باس بزرگترین قطعه درام, تام فلور است و 3 پایه است که این امکان را می دهد که به آسانی روی زمین قرار گیرد .
نت تام فلور بین خطوط دوم و سوم حامل قرار می گیرد .
وقت ی پای نوازنده روی پدال درام باس قرار می گیرد , تام فلور باید سمت راست پای وی قرار داشته باشد .
توجه 1: وقتی که نوازنده پشت درام می نشیند, تام ها می بایست بر حسب اندازه شان قرارگیرند به صورتی که کوچکترین آنها در سمت چپ قرار گیرد .
توجه 2: استفاده از تام ها به عنوان پر کننده زیاد مناسب است .

نحوه های نواختن بخش های مختلف درام

سنج راید ( Ride cymbal )
راید را می توان به شیوه های مختلف ( جهت ایجاد صداهای متنوع ) نواخت .
• ضربه با نوک" استیک" به روی بخش شانه ی سنج ( یعنی حدود دو سوم از قسمت لبه ی خارجی سنج )
• زدن نوک " استیک"به زنگ ( قسمت برجسته در میان سیمبال (
• ضربه با باریکه ی " استیک" روی پارت شانه ( جهت ایجاد صوت قوی تر (

اسنر ( Snare )
وقت نواختن ضربه به اسنر, چوب را نبایستی روی پوسته فشار داد, زیرا این عمل باعث ایجاد صدایی وزوز مانند می شود. می بایست عمل برگشتن چوب به عقب به خود انجام شود .
درام باس ( Bass drum)
2 شیوه برای نواختن درام باس وجود دارد .
-1 اینکه پای نوازنده به صورت تخت روی پدال قرار گیرد از قوزک پا جهت حرکت دادن ضربه زدن به پوسته درام باس مصرف شود .
2 -اینکه نوازنده پاشنه ی پا را بالا قرار داده و از همه پا جهت حرکت دادن پدال مصرف نماید .
تذکر : وقتی به درام ضربه می زنید می توانید ضربه زدن را درست تا قبل از نواختن نت بعدی روی پوسته نگه دارید, به این کار پنهان کردن ضربه زن می گویند. برای ایجاد ولوم مفرق تر بارزتر ضربه زدن را به پوسته زده و فوراً به عقب برگردانید .

های- هت (Hat- Hi)
)برای ایجاد صداهای مختلف می توان با پارت باریکه ی چوب به روی لبه ی سنج ها یا با نوک چوب روی پارت شانه ی سنج بالایی ضربه زد (
اکثرا ٌ ً های- هت با دست راست همزمان با اسنر که ) قسمت پایین تر از آن قرار گرفته با دست چپ نواخته می شود ( نواخته می شود. بطوریکه وقت نواختن دست ها نسبت به حالت ضربدری می گیرند .

های- هت بسته :
نوازنده در این حالت پای چپ را روی پدالی که سنج ها را به حالت کاملاً بسته نگه می دارد می گذارد, با چوب دست راست به های-هت ضربه می زند .
های –هت نیمه باز: نوازنده جهت تولید ولوم نیمه باز کمی روی پدال فشار می آورد که وقت ی به سنج ها ضربه می زند صدایی جز جز مانند شنیده شود .

های-هت باز :
در این حالت نوازنده قبل از ضربه های های- هت پای خود را از روی پدال برمی دارد با چوب به سنج ها ضربه می زند .
توجه : چنانچه وقتی که سنج ها در حال باز شدن هستند به آن ها ضربه وارد شود, برخورد آن ها با نیز صدایی وزوز مانند تولید می نماید .

های- هت با پا :
در این حالت ضربه با دست وارد نمی شود, بلکه های - هت تنها با گذاشتن پای چپ روی پدال نواخته می شود .
سنج کرش (Crash cymbal)
کرش را می توان با ضربه ی با دست هم نواخت .
اگر کرش به وسیله ی استیک نواخته شود باید سریع و با قسمت باریکه ی استیک به لبه ی سنج نواخته شود .

تام- تام ها ( sTom-Tom)
جهت نواختن تام تام ها نوازنده هر طور که آسان تر است به آن ها ضربه وارد می نماید .
تذکر : صدای" تام" ها باید از بلند به کوتاه و به ترتیب از چپ به راست باشد .



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :