۷ روش جهت محافظت از ناخن‌های شكنندهReviewed by Maryam on Feb 5Rating: 5.0

۷ روش جهت محافظت از ناخن‌های شکننده

محافظت از ناخن‌ها

ناخن‌های تو نشان‌دهنده سلامت شماست. در حالت طبیعی فرم، حالت، رنگ و همچنین استقامت ناخن‌ها بستگی به فاکتورهای سلامتی متنوع و گوناگون و مختلف دارد. از همه مهم‌تر، ناخن‌ها نمایانگر اوضاع تغذیه تو خواهند بود؛ مثلا ناخن‌های مشکل‌دار آن هشدار را می‌دهند که بدن تو مواد غذایی مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری را گرفتن نمی‌کند.

ناخن‌  ایده‌آل، ناخنی می باشد که در برابر ضربه تا حدودی مقاوم باشد، خاصیت ارتجاعی داشته باشد و همچنین راحت خم بشود؛ نه آنکه بشکند. داشتن چنین ناخنی بستگی به نوع تغذیه تو دارد ولی باید توجه داشت ما در اینجا به تو مراقبت‌های ساده‌ای را آموزش می‌دهیم.

۷ راه‌حل راحت جهت محافظت از ناخن‌های شکننده

ناخن هایتان را مرطوب نگه دارید
جهت آنکه ناخن‌هایی سالم داشته باشید مستلزم و نیاز به آن می باشد که ناخن و همچنین پوسته اطراف آن هم را به صورت مرتب چرب کنید و همچنین دائما کرم مرطوب کننده همراهتان باشد. به‌روش کلی بهتر می باشد با بهره بری و استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده هر روز به ویژه در هوای سرد و همچنین خشک، ناخن‌ها را مرطوب کنید.

دستکش، دوست  ناخن‌های تو
در صورتی که دستان‌تان با آب زیاد تماس دارد، جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به ناخن،  و همچنین نرم شدن آنها از دستکش بهره بری و استفاده کنید. هنگام ظرف شستن وشست و همچنین شوی منزل، بهره بری و استفاده از دستکش ضروری می باشد.

آهن به بدن بزنید
در صورتی که آهن کافی گرفتن نکنید ناخن‌هایتان آن هم را نشان می‌دهد. کمبود آهن که در خانم‌ها رایج می باشد سبب شکنندگی ناخن‌ها می‌می شود؛ بنابراین افرادی که آن مشکل را دارند بایستی و حتما غذاهای پرآهن مصرف کنند که بهترین منبع گرفتن آهن، اسفناج و همچنین گوجه فرنگی می باشد. همچنین منابع حیوانی آهن عبارت می باشد از گوشت گاو، بوقلمون، اردک، مرغ، میگو و همچنین تخم مرغ. منابع گیاهی آهن سویا، عدس، لوبیا و همچنین سبوس می باشد. با مصرف ویتامین C می‌توانید به جذب آهن حیوانی به بدن کمک کنید؛ البته سعی کنید مواد غذایی غنی از آهن، زینک، ویتامین B و همچنین گوگرد مصرف کنید زیرا و به درستی که مواد غذایی پروتئینی که غنی از اسیدهای آمینه، ویتامین B و همچنین گوگرد خواهند بود، سبب سخت و همچنین زیبا شدن ناخن‌هایتان می‌شوند.

 

داشتن ناخن هایی محکم و همچنین زیبا

بهره بری و استفاده بیش از حد از لاک سبب خشکی و همچنین شکننده شدن ناخن‌ها می‌می شود

 

لاک ممنوع
بهره بری و استفاده بیش از حد از لاک سبب خشکی و همچنین شکننده شدن ناخن‌ها می‌می شود. لاک موجب می‌می شود که سوراخ‌های سطح ناخن بسته شوند و همچنین ناخن با مشکل کمبود اکسیژن مواجه می شود؛ بنابراین بهره بری و استفاده نکردن از لاک در طولانی‌مدت  همراه با رعایت بقیه اصول نقل شده می‌تواند باعث بهتر شدن اوضاع ناخن می شود؛ پس تنها در شرایط خاص لاک بزنید.

وقت مناسب ناخن‌گیری
دائما بعد از حمام ناخن‌های خود را بگیرید زیرا و به درستی که آسیب کمتری به آن هم می‌رسد. در بقیه مواقع ناخن شکنندگی دارد که به سطح ناخن آسیب می‌رساند ولی بعد از حمام، ناخن نرم می باشد و همچنین شکننده نیست.

 

آب  بنوشید
یک آزمایش ساده جهت تشخیص کمبود آب بدنتان آن می باشد که سطح ناخن را محکم فشار دهید تا ناخن از صورتی به سفید تغییر رنگ دهد؛ سپس ناخن را رها کنید و همچنین ببینید در چه زمانی به رنگ ابتدایی و اولیه خود برمی‌گردد. در صورتی که ناخن کمتر از دو ثانیه به رنگ اصلی‌اش باز نگردد یعنی بستر ناخن دچار کمبود آبی می باشد. در طولانی مدت آن کمبود آب باعث شکنندگی ناخن می‌می شود؛ بنابراین جهت حفظ سلامتی ناخن‌هایتان به مقدار کافی آب بنوشید.

پروتئین فراموش  نشود
کمبود پروتئین، خود را به صورت یک نوار سفید در عرض ناخن نشان می‌دهد. ناخن‌ها اکثرا و بیشتر از پروتئین ساخته شده‌اند؛ بنابراین جهت آنکه ناخن‌هایی بلند، قوی و همچنین دوست داشتنی و جذاب داشته باشید بایستی و حتما هر روز خدا به مقدار مناسب پروتئین مصرف کنید. کراتین، عنصر اصلی مو و همچنین ناخن، از آمینواسیدها به خصوص سیستئین ساخته شده می باشد. با آن وجود به آن معنا نیست که تو به مکمل‌های سیستئین مستلزم و نیاز دارید. خوردن منابع پروتئینی متنوع می‌تواند به تو آن اطمینان را بدهد که جهت داشتن ناخن‌هایی سالم به مقدار و اندازه کافی آمینو اسید مصرف کرده‌اید. حال آن پروتئین به مقدار و اندازه و میزان قابل توجهی در ماهی قزل‌آلا، ماست و همچنین گردو وجود دارد. منابع دیگر پروتئین شامل ماهی، میگو، بوقلمون، مرغ، گوشت، سویا، تخم مرغ، آجیل و همچنین لبنیات می باشد.